Pages

Kamis, 07 Oktober 2010

Humanistic




 Humanisme, apa sebenarnya humanisme? Berdasarkan kamus Oxford Humanisme adalah sebuah sistem pemikiran yang memecahkan masalah manusia dengan alasan pertolongan atau bantuan lebih penting daripada keyakinan keagamaan. Ini menekankan fakta bahwa sifat dasar manusia adalah baik. Dari itu, kita bisa menyimpulkan bahwa humanisme adalah tentang hubungan kita dengan alam semesta ini. Apakah terhadap orang lain, hewan, alam dan sebagainya. Jika kita bertanya kepada beberapa orang yang berjalan di jalan dengan pertanyaan "Apakah Anda tahu apa humanisme?". Tentunya mereka tiba-tiba akan bingung untuk menjawabnya. Tidak banyak orang tahu apa humanisme karena humanisme kurang perhatian di era canggih yang mengurangi interaksi antar manusia yang menurunkan rasa kemanusiaan seseorang.
Ketika pertama kali saya mempelajari humanistik, hal pertama yang muncul dalam benak saya adalah "saya akan belajar tentang pendidikan kewarganegaraan, tetapi dengan nama yang lebih keren". Saya membayangkan bahwa saya akan belajar tentang politik dan segalanya tentang bangsa. Tapi ketika saya masuk dan mendapatkan pelajaran di kelas, apa yang sebenarnya saya pikirkan adalah jauh berbeda dengan kenyataan yang saya dapat. Dari pelajaran ini saya belajar lebih banyak tentang hubungan manusia dengan lingkungannya. Saya belajar tentang identitas saya sendiri, budaya saya, alam dan sebagainya.
Saya pikir dari pelajaran ini orang akan menjadi sadar tentang apa itu kemanusiaan. Orang-orang akan menyadari bahwa kita tidak bisa hidup tanpa orang lain. Tidak ada kejahatan, tidak ada lagi kehancuran, penghinaan tidak lebih. Semua hidup dalam damai dan harmonis.


Humanism, what exactly humanism is? Based on Oxford dictionary Humanism is a system of thought that solving human problem with the help of reason is more important than religious beliefs. It emphasizes the fact that the basic nature of human beings is good. From that, we can conclude that humanism is all about our relations to this universe. Whether to other people, animals, nature and so on. If we asked some people who walk on the street with question “ Do you know what humanism is?”. Surely they will suddenly stunned to answer it. Not many people know what humanism is because humanism less of attention in the era that all the sophisticated product reduces the human inter-action and nature that lowers one's sense of humanity.
When in the first time I got study about humanistic, the first thing that came up to my mind is ”I will learn about citizenship education but with cooler name”. I imagined that I will learn about politic and anything about nation. BUT when I enter and get the lesson in the class, in fact what I was thinking about is far different with the reality. From this lesson I learn much more about human relation with the environment. I learn about my own identity, my culture, nature and so on.
I think from this lesson people become aware about humanitarian. People will realize that we cannot live without other. No more crime, no more destruction, no more humiliation.

All live in the peace and harmony.


Peace and Harmony

5 komentar:

Kikay mengatakan...

nunu, it is great!
we have to begin to be care about our environment.
if we don't care about that, i'm sure that our world is on the tip of destruction. and i'm sure this is just a beginning! save our world!!

NRDN HD mengatakan...

siip...

Anonim mengatakan...

Humanism is still in its path to reach the purpose,creating peace. but just like human right, it's still also searching its own meaning..I agree, maybe we can find that meaning on this lesson..

Septo Adi Kristanto Simanjuntak mengatakan...

Hahaha

It usual happens in our daily life. When we look something and we guess it but sometimes or even more we are fsult when we guess...

Humanistic studies is great and interestiing for me. I am totaly agree with your opinion. This is just teh beginning.It will be much more exciting.
We learn from differences of religion, culture, gender and also physic.

Warm Regards,


Cepooo. . .

Anonim mengatakan...

I like your article, but what do you think about humanism actually? In your writing, mostly you just say opinion from other resources that you have. I think you should stress your opinion in your article.

lina ama lina

Posting Komentar